Milí přátelé létání,
srdečně Vás zveme na Letecký den Břeclav, který se uskuteční v sobotu 13.7.2019.
! LETECKÝ DEN - PŘÍJEZDOVÉ INFORMACE !
Mezi nejzajímavější letové ukázky budou jistě patřit Lockheed Electra 10A - originál letounu Jana Antonína Bati, L29 Delfín, nebo vystoupení mistra ČR 2019 v letecké akrobacii kategorie Unlimited a reprezentanta ČR Marka Hyky.
SLAVNOSTNÍ VYHLÁŠENÍ VÍTĚZŮ MS V AKROBACII PROBĚHNE VE 13:30.
Hlavní program - podrobný rozpis
14:00 - 14:06
L-29 DELFÍN (OK-AJW)
Vojenský proudový cvičný letoun, který se během 60. let stal standardním cvičným proudovým letounem států Varšavské smlouvy. Šlo o první proudový letoun navržený a vyráběný v Československu.
14:07 - 14:16
Let L-410NG (OK-NGA)
Dvoumotorový 19místný turbovrtulový dopravní letoun vyráběný českou firmou Aircraft Industries. Jedná se o modernizovanou verzi Letu
L-410 verze UVP E20. První let se konal 29. července 2015.[2] Sériová výroba začala v březnu 2018.
14:17 - 14:25
Para Brno - letoun Brigadýr
Seskok parašutistů aeroklubu Brno Slatina.
14:26 - 14:33
Exhibiční let vítěze Mistrovství světa v letecké akorbacii 2019 konaného 8. - 12. července v Břeclavi.
14:34 - 14:39
Boeing Stearman (N3955B)
Americký dvouplošník smíšené konstrukce s pevným ostruhovým podvozkem, užívaný pro výcvik pilotů v druhé světové válce.
14:40 - 14:46
Beech T-34B Mentor (N9HX)
Americký jednomotorový vojenský výcvikový letoun vyráběný v letech 1954 - 1957. Celkem bylo vyrobeno 423 kusů.
14:47 - 14:53
Antonov AN-2 (OK-JID)
Sovětský, resp. ukrajinský jednomotorový celokovový vzpěrový dvouplošník. Letoun je pro nás známý pod přezdívkou „Andula“, které můžeme spatřit létat v aeroklubech a v soukromém sektoru i dnes. Nejčastěji jsou "Anduly" využívány k paraprovozu, kdy dokáže do vzduchu dopravit až 12 parašutistů. Obvyklá výška náletu je 1200 až 3000m. Letoun je dále využíván k práškování polí, ale i jako hasicí speciál k hašení lesních požárů. V současné době je v České republice okolo dvaceti letuschopných letounů An-2.
14:54 - 15:00
Zlín Z-37 Čmelák
Československý jednomotorový dolnoplošník původně vyvinutý jako zemědělský letoun, který našel uplatnění i v řadě dalších oblastí.
15:01 - 15:08
AVIA BH-1 (OK-GUU25)
Československý experimentální a sportovní letoun konstruktérů Beneše a Hajna. Byl to první typ vyrobený v továrně Avia.
15:09 - 15:17
Bucker 131 (D-EELE)
Německý dvoumístný dvouplošný cvičný letoun užívaný za druhé světové války.
15:18 - 15:21
Robinson R44 (OK-STE)
Čtyřmístný lehký vrtulník vyráběný od roku 1992 americkou společností Robinson Helicopter Company. Robinson R44 vychází konstrukčně z menšího dvoumístného modelu Robinson R22 a je vybaven hydraulickými systémy pro řízení letu. Prototyp poprvé vzlétl 31. března 1990. Model Robinson R44 získal certifikaci FAA v prosinci 1992 a první dodávky zákazníkům byly zahájeny v lednu 1993.
15:22 - 15:32
Sbach 300 (D-ESXA)
Akrobatický let mistra ČR v kategorii UNLIMITED Marka Hyky na akrobatickém speciálu XtremeAir Sbach 300.
15:33 - 15:47
Lockheed Electra, Beech C-45H (OK-CTB, OK-BSC)
Lockheed L–10 Electra je dvoumotorový celokovový dopravní dolnoplošník s dvojitou SOP z poloviny třicátých let 20. století, současník typů Boeingu 247 a DC-2. Tento letoun byl využíván Janem Antonínem Baťou k jeho obchodním cestám. Je jediným letuschopným exemplářem tohoto typu letadla. Více se můžete dozvědět na stránkách letiště Točná, kde je Electra hangárována: http://www.tocna.cz/letadla-na-tocne/lockheed-electra-10a/.
Typ Beechcraft C-45H je vojenskou verzí civilního stroje Beechcraft Model 18 Twin Beech, který poprvé vzlétl v roce 1937 a ve výrobě vydržel přes třicet let až do roku 1970. Za tu dobu bylo vyprodukováno téměř 8000 kusů v nejrůznějších modifikacích. Tento typ se tak stal nejdéle vyráběným dvoumotorovým strojem s pístovými motory na světě.
15:48 - 16:00
Let L-13 Blaník
Akrobatický let kluzáku českého výrobce Let Kunovice. Za řízením bude známý akrobat Miloš Ramert, vystoupení bude podbarveno hudbou a kouřovými efekty.